fbpx Mrs e-commerce ...

Bestellingen verzenden, waar moet je rekening mee houden?

Als eigenaar van een webshop is het natuurlijk megabelangrijk om te weten hoe je bestellingen op de juiste manier verzendt. Een goede verzending zorgt namelijk voor tevreden klanten en een goede reputatie van jouw webshop. Het lijkt misschien heel simpel, inpakken en wegwezen, maar er komt wel iets meer kijken bij het versturen van een pakketje. Er zijn namelijk verschillende dingen waar je rekening mee moet houden als je tevreden klanten wilt. Geen zorgen, uiteraard helpen wij een handje. In dit blog bespreken we waar je rekening mee moet houden bij het verzenden van jouw bestellingen!

Een goede verpakking is het halve werk! 

Niet alleen beschermt het producten tegen schade tijdens het transport, maar het kan ook de merkbeleving van de klant beïnvloeden. Wanneer een klant een bestelling ontvangt die zorgvuldig is verpakt, kan dit een positieve indruk achterlaten en de kans op terugkerende klanten vergroten! Een ander belangrijk aspect bij het verzenden van bestellingen is het verzendlabel. Het is echt heel belangrijk om het verzendlabel op de juiste manier in te vullen. Controleer daarom altijd of het adres klopt is en of alle nodige informatie makkelijk te vinden is. Dit voorkomt vertragingen en mislukte leveringen. 

Té hoge verzendkosten kan een afknapper zijn…

Het berekenen van de juiste verzendkosten is niet alleen belangrijk voor het bedrijf, maar ook voor de klant. Als de verzendkosten te hoog zijn, kan de klant besluiten om ergens ander te kopen. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat de kosten gelijk zichtbaar zijn en dat deze dus niet té hoog zijn. Zeker niet als het gaat om “goedkopere” producten. Niemand wil namelijk hoge verzendkosten betalen voor een product van een paar euro. Een andere leuke truc is het aanbieden van gratis verzending bij een hoger bestelbedrag klanten aantrekken. Dat is superhandig, want het kan zijn dat klanten hierdoor meer bestellen dan ze eigenlijk van plan waren. 

Zorg voor verschillende verzendopties 

Een van de belangrijkste aspecten bij het verzenden van bestellingen is het aanbieden van verschillende verzendopties. Hierbij kan gedacht worden aan verschillende snelheden en kosten van verzending die de voorkeur van de klant kunnen hebben. Het is daarom van belang om diverse opties aan te bieden, zoals een standaard verzending, een express verzending en eventueel zelfs een afhaalpunt optie. Zo kan de klant, afhankelijk van de situatie, zelf beslissen wat het beste bij hem of haar past. Bovendien kan het aanbieden van diverse verzendopties ook bijdragen aan een betere klantervaring en meer vertrouwen in de webshop. Het is immers prettig als de klant zelf kan bepalen hoe en wanneer hij of zij de bestelling ontvangt. Ook kun je klanten blij maken door snelle en betrouwbare levering te bieden. Samenwerken met betrouwbare verzendpartners en het bieden van trackinginformatie kan hierbij helpen! We hebben een perfect linkje voor je dus lees zeker nog even verder!

Het is belangrijk om transparant te zijn over retourkosten, retourneren snel en eenvoudig te maken, terugbetalingen binnen 5 dagen te doen en de retourtermijn te verlengen. Sendcloud biedt een alles-in-één verzendplatform om de verzendervaring te verbeteren en de verwachtingen van de klant te overtreffen. Maak gebruik van deze link om gelijk te beginnen met het regelen van jouw verzendingen

meer blog berichten

Hoe zet je als webshop reviews in?

In de wereld van e-commerce spelen reviews een onmisbare rol. Klanten vertrouwen op de ervaringen van anderen en gebruiken deze om een keuze te maken.