Mrs e-commerce ...

De meest voorkomende fouten bij het adverteren op Facebook

Op Facebook adverteren, dat doen we even! We stoppen er wat budget in en de inkomsten komen vanzelf. Wellicht heb je al eens eerder advertenties op Facebook geplaatst en heb je niet het resultaat behaald wat je wilde. Facebookadvertenties kunnen het heel goed doen, als je een strategie hanteert. Om ervoor te zorgen dat je niet de fout in gaat, lichten wij in deze blog de meest voorkomende fouten toe.

 

1. Geen Facebook Pixel

Een van de meest voorkomende fouten is dat er geen Facebook Pixel op jouw webshop is geïnstalleerd. Zonder deze pixel kan de Facebookadvertenties de conversie gebeurtenis niet meten. Je weet dus nooit, welke advertenties iets opleveren. Ook kun je geen doelgroep aanmaken van de mensen die op jouw webshop zijn gekomen en kopers uitsluiten van je advertenties waardoor mensen geen advertenties te zien krijgen van iets wat zij net hebben gekocht.

2.De promoot knop gebruiken

Hoe verleidelijk en gemakkelijk de promoot knop ook is, doe het niet! Vaak denken mensen even gemakkelijk en snel een advertentie aan te zetten, met deze advertentie bereik je nooit de doelgroep die jij wilt!

Bij deze manier van adverteren kun je geen gerichte doelgroep aanmaken, zo bereik je dus ook mensen die niets van jouw producten willen weten. Ook zijn er minder opties die ervoor kunnen zorgen dat jij jouw doel behaald. Door gebruik te maken van het advertentiebeheer kun je veel meer en een gerichter publiek bereiken die wel interesse hebben in jouw product!

3. Het instellen van de verkeerde doelstelling

Zonder de juiste doelstelling is de kans op een succesvolle advertentie minimaal. Je verspilt dan kostbare tijd en geld aan iets wat geen resultaat op levert. Op Facebook kun je kiezen uit drie basis categorieën bekendheid, overweging en conversies. Zorg voordat je gaat beginnen dat je een doel hebt vastgesteld wat jij met jouw advertentie wilt bereiken. Kies dan een van de 11 doelstellingen die hierbij aansluit.

4. De verkeerde doelgroep targeten

Het selecteren van de juiste doelgroep bepaalt het succes van je advertentie. Voordat je gaat adverteren moet je duidelijk hebben wie jij met jouw advertenties wil gaan bereiken. Kijk of de doelgroep ook uiteindelijk overgaat tot een aankoop. Zorg dat je doelgroep niet te groot is, dat gaat ten koste van jouw budget.

 5. Je advertentie te lang aan laten staan

Een advertentie kan lang aan blijven staan, zolang de kosten laag blijven. Wanneer de kosten gaan stijgen kan het tijd zijn voor verandering. Je kunt de tekst of het beeldmateriaal veranderen. Levert dit geen resultaat op kun je de advertentie beter uitschakelen en een nieuwe aanmaken.

Je moet ten alle tijden je statistieken in de gaten houden om te kijken hoe jouw advertentie het doet. Als een advertentie niet voldoende presteert betekent het niet gelijk dat je hem uit moet schakelen, ga eerst kijken waar dit aan ligt, zodat je dit gericht kunt verbeteren.

6. Niet testen met advertenties

Als je net gaat beginnen met adverteren duurt het wat langer voordat je resultaten ziet. In de beginfase moet je veel testen om te achter halen welke advertenties beter werken bij jouw doelgroep.

Tip: Dynamische advertenties geven de mogelijkheid om te testen met diverse teksten, beeld en een call-to-action knop.

 

Heb jij hiervoor eigenlijk helemaal geen tijd, maar wil je toch adverteren? Bekijk dan onze website en misschien werken wij straks wel samen! https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/

meer blog berichten