fbpx Mrs e-commerce ...

Meer verkopen in je webshop tijdens de feestdagen? Zo pak je het aan

Het laatste kwartaal van het jaar is begonnen en dat is hét moment om een groei in je webshop te realiseren. Hoe je dat aanpakt, vertellen wij jou in dit blog.

Meer verkopen in jouw webshop tijdens de feestdagen

De laatste drie maanden van het jaar zijn het moment om meer verkopen in je webshop te realiseren. Met de feestdagen voor de deur, zie je al jaren dat de consument in dit kwartaal meer onlineaankopen doet in vergelijking tot de rest van het jaar. Zo zie je dat 30% van alle onlineaankopen gedaan worden in de periode tussen Black Friday en Kerst. Dat is dus een derde van alle online verkopen in één maand! Deze periode is dus de uitgelezen kans om ook met jouw webshop een enorme groei in te zetten.

Hoe zorg je voor meer verkopen in je webshop?

Een van de meest gestelde vragen onder webshop eigenaren is, hoe krijg je nu meer verkopen in je webshop. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Vaak zie je dat je een groei in de webshop kunt krijgen, door grofweg meer bezoekers naar de webshop te krijgen.  En dit kan je op een aantal manieren realiseren:

  1. Je vindbaarheid in Google verbeteren

Op Google zijn de meeste mensen bewust op zoek naar een product, dus de kans is groot dat wanneer je daar vindbaar wordt je ook meer verkopen in de webshop krijgt. Om beter vindbaar te worden in Google, is het belangrijk om aan de slag te gaan met je SEO (Search Engine Optimalisation), hiermee zorg je er voor dat Google de zoekopdracht van de consument kan koppelen aan de producten op jouw webshop. Wil je hulp bij het beter vindbaar krijgen van jouw webshop in Google? Klik dan hier voor meer informatie.

Het nadeel van SEO is, dat het vaak wat langer duurt voor je opgepakt wordt. Dus de kans is groot dat je er deze feestdagen geen profijt meer van zult hebben. Dit wil niet zeggen dat je er niets mee moet doen, want hoe langer je er mee wacht hoe langer het duurt voor je uiteindelijk vindbaar bent in Google. Een snellere manier om opgepakt te worden in Google is door middel van SEO-proof Blogs. Meer informatie hierover vind je hier. 

2. Meer volgers op Social media krijgen

Meer volgers op jouw Socialmediakanalen, kan er ook voor zorgen dat je jouw producten tijdens de feestdagen extra in de spotlight kunt zetten. Vaak zie je wel dat het wat lastiger is geworden om te groeien in het aantal volgers. Video is op het moment een van de manieren om meer volgers op Facebook en Instagram te krijgen. Dus maak ook vooral video’s van je producten.

3. Pinterest

Pinterest is eigenlijk ook gewoon een zoekmachine, waar mensen op zoek zijn naar inspiratie. Dit is dus de perfecte plek om jouw producten een etage te geven en al helemaal als het producten zijn die perfect zijn als een cadeautje. Zorg er daarom dan ook voor dat al je producten altijd vindbaar zijn op Pinterest. Het leuke is ook nog eens dat je ook na de feestdagen verkeer naar je webshop kunt krijgen.

4. Adverteren

Bij alle bovenstaande opties ben je afhankelijk van het platform en of ze jouw bericht extra tonen aan potentiële klanten. Wanneer je er echt voor wilt zorgen dat jouw webshop meer zichtbaarheid krijgt, dan is adverteren op social media een hele goede optie. Het moederbedrijf van Facebook, Meta, weet namelijk precies welke interesses zijn gebruiker heeft. Met deze interesses kan jij weer de potentiële doelgroep voor jouw producten bereiken. Vaak wordt er gedacht dat adverteren op Facebook en Instagram helemaal niet meer werkt, maar dat is niet waar. Het is echter wel belangrijk dat je een goede strategie in zet om ervoor te zorgen dat ook daadwerkelijk resultaat zult behalen. Wanneer je dat doet, kan je ervoor zorgen dat er dagelijks honderden extra bezoekers op jouw webshop komen en daarmee het aantal verkopen in jouw webshop vergroot.  Wil je zelf leren hoe je advertenties kunt draaien voor jouw webshop? Klik dan hier om je aan te melden voor de gratis masterclass. 

Inspelen op feestdagen

Tijdens deze laatste maanden van het jaar is het natuurlijk superslim om in te spelen op de feestdagen. Zo heb je in deze periode een aantal inhaak momenten waar je jouw communicatie en acties op kunt afstemmen:

  • Black Friday 25 november 2022
  • Cyber Monday 28 november 2022
  • Sinterklaas 5 december 2022
  • Kerst 25 en 26 december 2022

Rondom deze periode is het dus slim om extra te communiceren over deze periode. Deel bijvoorbeeld extra cadeautips om je volgers te inspireren wat zij kunnen geven tijdens de feestdagen. Ook voor je advertenties is het dus superslim om hier op in te spelen om het aantal verkopen te verhogen.

 

Wil je tijdens de feestdagen het aantal orders verhogen door middel van advertenties? Mrs e-commerce is gespecialiseerd in socialmedia-advertenties voor webshops en wij helpen je er graag mee. Klik hier voor meer informatie over het uitbesteden. 

meer blog berichten