fbpx Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: WOMAN NUTRITION

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de tijd aan Woman Nutrition

Jeni (20) zit in haar vierde jaar van de opleiding Food & Business aan de HAN in Nijmegen. Zij is regelmatig in de sportschool te vinden, en ze voetbalt in een leuk damesteam. In oktober 2019 is haar webshop Woman Nutrition (www.womannutrition.nl) live gegaan.

 

Waarom ben je Woman Nutrition gestart?

In september 2019 ben ik begonnen met de minor Winkel- en Retailmanagement, opdracht van deze minor was om een webwinkel te starten. Deze moest binnen een aantal weken na de kick-off live staan, en dit was ook waarop de minor onder andere beoordeeld werd. Ondertussen is de minor afgelopen en zit ik in de afstudeerfase van mijn opleiding Food & Business. Ik heb ervoor gekozen de webshop voort te zetten en verder uit te breiden omdat ik het erg leuk vindt.

Wat verkoopt Woman Nutrition?

Op mijn webshop verkoop ik sportkleding en accessoires, gericht op vrouwen. Hierbij moet je denken aan sportleggings, -bh-s, -tops en accessoires. Daarnaast biedt ik gratis workouts en schrijft een diëtiste regelmatige interessante blogs over voeding.

Wat maakt Woman Nutritionuniek?

De mix tussen blogs, video’s, workouts in pdf, sportkleding en verschillende accessoires. Uniek is dat de sportleggings verkrijgbaar zijn in vele leuke kleurtjes en erg belangrijk: niet doorschijnen!

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Woman Nutrition?

Ja, ik was gestart met afstuderen aan de opleiding Food & Business. Echter is dit uitgesteld naar het volgende semester. Verder ben ik op het moment full-time bezig met de webshop en mijn werk in de bediening in een Café/Restaurant.

Op welk platform draait Woman Nutrition?

Mijn website is gemaakt via WordPress (Flatsome) en ik gebruik WooCommerce.

 

Bereik je veel klanten via Social media?

Ja, ik gebruik Instagram en Facebook. Echter staat Facebook momenteel op een laag pitje. Wel wil ik in de toekomst zeker meer met Facebook gaan doen, omdat ik denk dat hier nog veel winst te behalen valt. Op Instagram ben ik wel zeer actief en ik merk dat dit ook de grootste bron van traffic naar mijn website is. Zodra ik een actie of blog post via mijn Instagram schieten de clicks & bestellingen omhoog.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

Het allerleukste vind ik wanneer ik in de sportschool loop en iemand draagt een set van mijn webshop. Ik vind het fijn om zelf mijn tijd te kunnen indelen en nieuwe dingen te bedenken om mijn webshop naar een hoger level te tillen. Verder vind ik alle positieve reacties en lieve mensen om me heen die me overal mee willen helpen en supporten echt fantastisch!

 

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Het continue bieden van nieuwe content door middel van foto’s en artikelen vind ik een uitdaging. Verder vind ik het lastig om na de vliegende start ervoor te zorgen dat ik het publiek blijf aanspreken en dat ik nieuwe mensen blijf aantrekken op mijn webshop.

Wat zou je graag nog met Woman Nutrition willen bereiken?

Ik wil graag mijn bereik vergroten, momenteel heb ik nog veel verkopen in de buurt en uit bekende kringen. Verder is mijn doel om voor het lanceren van de zomercollectie het break-even punt te bereiken. Ik wil mijn webshop graag verder uitbreiden met workouts en nieuwe artikelen, maar over de exacte invulling hiervan ben ik nog aan het nadenken.

 

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Ga ervoor en geef niet op! Verder raad ik aan een van de bekendere templates voor webshops (zoals Flatsome, Shopkeeper oid.) te kiezen. Hiervan zijn namelijk talloze instructievideo’s over het bouwen van je webshop, die hebben mij erg geholpen.

meer blog berichten

Hoe zet je als webshop reviews in?

In de wereld van e-commerce spelen reviews een onmisbare rol. Klanten vertrouwen op de ervaringen van anderen en gebruiken deze om een keuze te maken.